Don't shake a baby

God kväll!
Idag har vi haft lektioner här på skolan. Det har varit ganska roligt faktiskt, tro't eller ej. Min lärare är rätt rolig. Hon avslutar typ varje mening med " Ha Ha Ha". Tänk er ett ganska mörkt skratt som låter precis som man skriver. :D Det är askul! Börjar flabba varje gång.
Idag har vi fått reda på att man aldrig någonsin får skaka ett barn, vilket kanske är ganska logiskt iof. Det är tydligen något av det värsta man kan göra. Så Sofia, hälsa Sara att hon alrig får skaka sitt barn om hon blir arg eller trött på det. :) 
Vi hade dessutom Sing-a-long idag. Vi svenskar sjöng, tråkigt nog, Små Grodorna. Tycker den låten är astråkig...men man ställer väl upp för laget;). Efter att vi hade sjungit så gjorde alla au pairer (vi är nog 120 stycken här nu) en tävling. Den gick ut på att man skulle härma hon som stod dr framme, så länge hon sa "Simon says" innan hon gjorde en rörelse. Och gissa vem som vann om inte jag;);). Fick en magnet och såpbubblor, jiho! 

Nu sitter iaf alla au pairer här och har lan typ;). Min dator kommer nog dock dö ganska snart för jag får inte i min laddare i min adapter. Får fråga om jag kan låna någon annans adapter inatt och ladda den. 

Hoppas allt är bra där hemma! :) 
 

Kommentarer
Postat av: Tina

Haha låter som du haft en trevlig dag iaf ;) hur går det å prata engelska med dina rumskamrater? Puss<3

2009-09-30 @ 10:57:06
Postat av: Emma

Jag pratar inte så jättemycket med mina rumskamrater faktiskt, men när vi väl pratar går det väl helt okej. :)

2009-09-30 @ 13:11:55
URL: http://emmebirk.blogg.se/
Postat av: micka

Gött att höra att du van Simon says ;) Tänker på dig!!

2009-09-30 @ 13:56:43
Postat av: Sofia

hehe lovar att hälsa henne det om hon inte har läst det här redan ;) skönt o höra att det går bra! blivit någon pizza än tro? ;) höhö..

2009-09-30 @ 16:47:38
Postat av: Jennifer

åååhh allt låter jättekul :) miss you!!

2009-09-30 @ 17:14:36
Postat av: Victoria

Hej Emma, vart i New york ska du bo? :)

2009-09-30 @ 17:35:48
URL: http://victoriaohlson.blogg.se/
Postat av: Sofia

föresten, tänkte bara tillägga att Sara har fått sitt barn nu ;) ifall du ville veta :)

2009-09-30 @ 19:32:13
Postat av: Emma

Va kul att ni kommenterar! Tänker på er allihopa:).

Sofia: ååå va kul att hon fått sitt barn. Det blev en kille va? :) Hälsa och gratta från mig!

2009-10-01 @ 00:46:55
URL: http://emmebirk.blogg.se/
Postat av: Sofia

ja det tror jag. har faktiskt inte pratat med henne än, hon har väl fullt upp skulle ja tro ;) det ska ja göra :)

2009-10-01 @ 21:04:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0