Älgjakt

Tydligen så har det börjat komma älgar till vårt område här hemma, vilket inte iof är en ovanlighet. Jag har en rad olika minnen när det kommer till älgar, hah! Idag hade tydligen min mamma sett en älgmamma och kalv när hon var ute och gick med vår hund Snoddas! Vi har dessutom jättemycket äpplen på vår tomt just nu, så jag får hålla ögonen öppna på kvällarna när jag kommer hem nu innan jag åker.
Det är inte så konstigt att jag drömmer mardrömmar om älgar (och det är många vill jag lova) när jag ser älgar nästan hela tiden.

Idag var ju då släkten hemma hos oss på en liten middag. Det var väldigt trevligt:). Jag fick pengar som jag skall växla till dollar, massa svenskt godis, te, en liten necessär och pulvermos (jag är ett stort fan av potatismos:D). Roliga och bra grejer att ha med sig till USA, så jag tackar och bockar. 
Det kändes faktiskt lite vemodigt att se dem alla åka hem sen. Jag kommer ju inte träffa dem på över ett år, vilket hör till det ovanliga i vår släkt. Men men, det är bara att bita i det sura äpplet. Jag kommer ju att ha grymt kul där borta, så jag tänka på det istället.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0