En ny vecka väntar runt hörnet

Ja, då har ännu en vecka passerat. Det har varit en vecka med både ups and downs, men jag kan säga att slutet att veckan var mycket lyckad. I fredags åkte jag, Annabel och Lindsay till Cheesecake factory! Åt köttfärslimpan ännu en gång och denna gången testade jag även på en Cheesecake till efterrätt. Den var hur god som helst, fast ingenting slår ju vår cheesecake/philadelphia-tårta där hemma. Vi hade dessutom en mycket söt servitör, så efter att ha druckit 2 glas vin (de kollade inte legg där:D) så skrev vi ner mitt mobilnummer på ett papper och la det där man lägger pengarna i. Hahah..han har dock inte ringt! :D Efter middagen åkte vi och såg på bio. Vi såg Couples retreated med Vince Vaugn, Malin Åkerman, mfl. och den var riktigt rolig. 

I lördags kom Emma hit så hon, jag, Annabel och Lindsay åkte till ett jättestort köpcenter här i närheten. Jag köpte mig en jättesöt klänning på Urban Outfitters (är det en svensk affär?). När vi åkte hem följde Emma med mig hem och det kom även en annan au pair som heter Johanna till oss. Det är min värdmammas systers nya au pair, så det är roligt. Vi hade det jättetrevligt hela kvällen. Kollade på film och smällde i oss en massa godis. Jag vågar inte ställa mig på vågen här, för jag har säkert gått upp kanske 3-4 kilo redan. 

Idag åkte vi in till city, trots det dåliga vädret. Vi gick och åt på en jättegod restarung, Ruby Foos, där de hade sushi, thaimat m.m. Sen gick vi runt lite och kollade i affärer. Mötte även upp Bettan, vilket var väldigt trevligt. Jag köpte faktiskt inte så jättemkt:). Ett par mjukisbyxor/pyjamasbyxor, Handsanitizer (handdesinfektion), vantar och ringar. :) Hade som sagt inte så mkt pengar, så det blev bara lite shopping idag. Jag har dock planer att åka in till city själv nån helg framöver, för då kan jag gå runt var jag vill och kolla i de affärena som jag vill. 

Det var en mycket trevlig helg med andra ord. Hoppas ni orkade läsa detta inlägget som inte var så jätteroligt att läsa kanske. 
Här kommer lite bilder från helgens bravader. 
Puss och kram

 
Kan ju inte bara dricka vin till maten! :D 


Annabel och Lindsay


Johanna och Emma


Hon är så söt lilla Julia!


Kommentarer
Postat av: Berit

Hej Emma!



Verkar som du haft en kanonhelg med massor av roligheter:-).

Skype är installerat på bärbara där jag hade mikrofon, så nu blir det spännande med första samtalet:-)).

Kramar

Farmor

2009-10-19 @ 09:00:19
Postat av: Emma

HAHA! jaa men med min takt så vet man aldrig :P

därför det måste bli ett nytt liv nu ;) IDAG haha!

puss!

2009-10-19 @ 19:39:39
URL: http://emmauppman.blogg.se/
Postat av: micka

FInt att höra att din helg var så lyckad :) tänker på dig!! puss

2009-10-19 @ 20:43:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0