Vilken helg

(Varning för ett ganska långt och tråkigt inlägg)

God afton kära människor!
Kan säga att det tar emot att skriva detta inlägget för jag är sjuuukt trött, men för att ni skall hålla er uppdaterade om vad jag har för mig här borta på andra sidan atlanten så skriver jag det för er skull.
Vilken helg jag har haft! :) Den har verkligen varit jätterolig och välbehövlig. I lördags åkte jag alltså till Bettan i Brooklyn. Det började med att jag mötte upp Emma på Penn Station, så tog vi subwayen (vettefan hur man skall säga:D) upp till ett litet café/restaurang där Bettan satt med sina vänner och drack champagne. :) Efter det begav vi oss hem till Bettan för att göra oss i ordning, och jag säger bara: FY FAN VILKEN UTSIKT KVINNAN HAR! Hon bor precis vid Brooklyn Bridge så hon ser hela Manhattan! Jag är inte alls avundsjuk. När vi var klara var det tänkt att vi skulle gå och se en parad, men det gick knappt att komma fram för det var så sjuukt mkt folk och ALLA var utklädda. hah..jag menar verkligen alla. Helt sjukt! Det var en tjej som var utklädd till en planta och så hade hon krukor som skor. Väldigt fyndigt enligt mig! Sen begav vi oss till Bettans kompis Jasmine där hon och en som heter Nathalie var. Jättesköna tjejer som jag hoppas få träffa igen!

När vi hade varit där ett tag åkte vi till ett ställe som hette Hudson Terrace som är ett uteställe. Vi stog med på en lista så vi slapp visa legg;). Där inne var det jätteskoj! Det var alla möjliga människor där inne från alla olika länder, så det var jätteskoj. Träffade många nya svenska au pairer som bor nära New York! Trevligt trevligt! 
När vi skulle gå träffade jag och Bettan en svensk kille som bodde här i NY, så vi åkte med honom tills hans kines-kompisar och åt lite gott (klockan var ca. 4 på natten vid det här laget). Där satt vi och prata med dem om allt och ingenting. De var väldigt trevliga, men jag kommer inte ihåg alls vad de hette. Alla såg likadana ut och hette likadant. Ens namn lät som Ikea, så jag döpte honom till det! :) 
Vid 6-tiden var vi alla väldigt trötta så vi beslutade oss för att åka hem, vilket jag var väldigt glad över för jag hade sjuuuukt ont i fötterna av mina jävla skor. Jag beundrar verkligen människor som kan gå runt i högklackade skor utan att få ont i fötterna.

Aja, det var en väldans lyckad kväll i alla fall. Kanske inte för alla, men äsch! 8-)
Nu sitter jag här och väntar på att Desperate Housewives skall börja. Efter det blir det bums i säng, för jag sov kanske max 2 timmar inatt.

Ni skall få se bilder från kvällen, men min kamera har beslutat sig för att krångla en del. Därför har jag inte kunnat lägga upp några bilder! :(

Hoppas i alla fall att ni hade en trevlig kväll igår! :)
Puss och Kram

ps. Jennifer har bokat biljett hit nu, så den 25e December kommer hon hit. Weeeeeeei:D. Det kommer bli så kul! ds.

Kommentarer
Postat av: tina

Harregud sicken natt det låter som du hade!!

Va roligt att det blev lyckat. Sjväl så hade jag film kväll med victor å arvid. haha vi orka verkligen inte hitta på nåt. Och så hade jag även jobbat hela dan med så :/

Va roligt att Jeffe kommer å hälsar på :) ska hon bo hos dig? Ha det gött min vän!! pussis <3

2009-11-02 @ 11:56:28
Postat av: Emma

Gött med en tv-kväll. Det skall jag ha på lördag! :)

Jaa, hon skall bo hos mig. Men över nyår skall vi nog bo inne i NY, om vi hittar ett billigt hotell! :)

Pusss<3

2009-11-02 @ 18:54:25
URL: http://emmebirk.blogg.se/
Postat av: Emma

Hahaha, det var inte så jag mena! :D

Jag tycker det är så himla kul bara, när du blir asstressad och så tvingas du alltid vänta på mig!

puss

2009-11-02 @ 19:30:02
URL: http://emmauppman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0