Beslut att fatta

Ja nu sitter jag här som vanligt! Julia sover middag och jag väntar på att Jamie skall komma hem. Det är så det ser ut i princip varje dag, vilket har fått mig att tänka till. Jag vill ha mer än så! Jag klarar inte av att sitta inne i ett hus hela dagen. Jag vill ha mer "action". Så jag tror jag har beslutat mig för att åka hem faktiskt. Lite tråkigt är det, men det är så jag känner. Mitt snack med Jamie och Alan igår fick mig att tänka till. Även fast jag trivs hur bra som helst i den här familjen så känner jag inte att detta vär rätt för mig på nåt sätt. Sen att det är som det är där hemma nu har ju såklart också påverkat mitt beslut, men jag vill ha mer än såhär. Jag saknar mina spontana umgänges-kompisar där hemma.

Ni kanske tycker att jag ger upp alldeles för lätt, vilket jag kanske också gör, men just nu så känns detta helt rätt för mig. Just nu känner jag bara att jag vill komma hem, där med basta!

Eftersom det tar ett tag att hitta en ny au pair skall jag erbjuda mig att stanna kvar tills januari. Jennifer kommer ju över nyår dessutom, så skall höra med dem om det fortfarande är okej att hon kommer.

Hoppas att ni alla har förståelse i varför jag gör som jag gör. Jag måste ju göra det som känns bäst för mig, och just nu är det att åka hem tror jag.

Kommentarer
Postat av: micka

We're behind you :)

2009-11-19 @ 23:10:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0